Puheenjohtajan tervehdys

17.2.2020

Hei kotiväki! Pohjois-Hervannan koulutalossa toimii aktiivinen vanhempainyhdistys, Pohjois-Hervannan koulun Tuki ry. Yhdistyksen tämän vuoden toiminta on jo käynnissä, mutta mukaan pääsee koska vaan läpi vuoden.

Vanhempainyhdistykseen kuulumalla pääset lähemmäksi koulun arkea, olet paremmin sisällä koulun tapahtumissa ja kuulet nopeasti uusista tuulista. Pääset myös vaikuttamaan, sillä vanhempainyhdistykseltä kysytään usein mielipidettä oppilaita ja koulua koskeviin päätöksiin. Meidän edustaja on myös mukana yhteisöllisessä tiimissä, joka ratkoo arjen pulmia koulutyössä.

Vanhempainyhdistyksen jäsenistä saat vertaistukea vanhemmuuteesi. Tapaamisissamme voit jakaa ilon ja onnistumisen hetkiä tai kysyä neuvoa mieltäsi vaivaavista pulmista. Ryhmämme koostuu hyvin eri-ikäisten lasten vanhemmista, joten näkökulmaa moniin asioihin löytyy laajalti.

Jokainen on tervetullut mukaan toimintaan, oletpa sitten 1-luokan tai 9-luokan vanhempi, ikuinen hervantalainen tai juuri tänne muuttanut. Tuoreet ideat ja mielipiteet vievät aina toimintaamme eteenpäin ja uudistavat kaikkien ajatuksia. Tervetuloa myös mukaan, vaikka mielessäsi ei olisi yhtään ideaa. Mitä enemmän meitä on, sen enemmän saamme aikaiseksi, sillä yhdessä olemme enemmän ja tulemme myös paremmin kuulluksi.

Suurta vastuunkantoa tai työmäärää ei tarvitse pelätä. Toimintaan voi osallistua sillä panoksella, jonka itselleen kokee sopivaksi. Kokoonnumme keskustelemaan noin kerran kuukaudessa koululle. Näihin tapaamisiin voit osallistua silloin, kun pystyt (vaikka vain kerran vuoden aikana). Jos taas olet enemmän käsillään tekevä ihminen niin meillä on vuoden aikana tapahtumia, joihin voi osallistua, yhteen tai useampaan, haluamallasi tavalla. Apua tarvitaan yksittäisten tapahtumien osalta kahvinkeittoon, leipomiseen, kahvionpitoon, kaupassa käyntiin, markkinointiin ja moneen muuhun. Kukin voi toimia omaksi kokemallaan alueella.

Tapaamisista ja tapahtumista ilmoittelemme aina Helmi-viesteillä sekä omissa some-kanavissamme. Kotisivumme ovat  www.pohentuki.yhdistysavain.fi ja löydymme myös Facebookista facebook.com/pohjois-hervannankouluntuki . Jos kiinnostuit niin ota rohkeasti yhteyttä yllämainittujen kanavien kautta tai sähköpostitse  maarit.mikkola@gmail.com

Esimerkkejä toiminnastamme:

• perinteinen Pikkujoulupyrähdys – joulumyyjäiset koululla: salissa paljon eri toimijoita esittelemässä toimintansa ja ruokalassa koululuokkien sekä muidenkin myyjäispöytiä
  • discoja yhteistyössä nuorisokeskus Kupolin kanssa
  • vanhempainiltakahvituksia sekä lastenhoidon järjestäminen koko koulun vanhempainltaan
  • kustansimme alakoululle musiikkiesityksen
  • kävimme rehtorin kanssa läpi lukuvuosisuunnitelman sekä keskustelimme usein ajankohtaisista asioista
  • osallistuimme yhteisöllisiin kokouksiin sekä koulun terveydellisten olojen tarkastukseen sekä palavereihin yhteistyötahojen kanssa
  • teimme yhteistyötä Kanjonin ja Hallilan koulutalojen vanhempainyhdistysten kanssa
  • myönsimme luokkaretkiavustuksia ja jäätelö-stipendit kaikille oppilaille
  • lahjoitimme kevätjuhlaruusut 6. ja 9. -luokkalaisille
  • kilpailutimme koulukuvausfirmat
  • ennen kaikkea keskustelimme läpi vuoden ajankohtaisista asioita

Tervetuloa mukaan tämän lukuvuoden toimintaan!

Tälle lukuvuodelle suunnitelmissa on syventää yhteistyötä Kanjonin ja Hallilan vanhempainyhdistysten kanssa sekä yhdenmukaistaa toimintaamme. Painopisteenämme on myös luokkatasoisten vanhempaintiimien tukeminen. Olemme mukana myös kuntasoisessa vanhempainyhdistystoiminnassa. Kiusaamisen ehkäisy ja fyysinen koskemattomuus ovat myös lähellä sydäntämme jatkuvasti.

Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan!

Terveisin

Maarit Mikkola, vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja